Als je een bedrijf begonnen bent, is je eerste uitdaging om te werken aan naamsbekendheid. Zonder dat je mensen laat weten dat jouw bedrijf er is, wordt men zich er immers niet bewust van. Dat kun je op verschillende manieren binnen het spectrum van marketing aanpakken. Uiteraard is online marketing een belangrijk instrument. Maar ook verschillende vormen van offline marketing kunnen van nut zijn. Bijvoorbeeld het weggeven van leuke bedrukte promotieartikelen, om er zo voor te zorgen dat mensen onbetaald reclame voor je bedrijf gaan maken. We geven drie tips voor handige promotieartikelen om weg te geven die ook niet te veel kosten. Het echte geld moet je immers nog gaan verdienen!
Sleutelhangers
Word je niet enthousiast bij de gedachte aan het weggeven van sleutelhangers? Denk dan eens vanuit de ontvanger, iets wat je sowieso altijd moet proberen te doen. Nee, een sleutelhanger is niet zo spannend, maar het kan er wel voor zorgen dat je tussen de sleutelbossen van anderen die van jou snel kunt herkennen. Sleutelhangers kunnen dus gewoon uitstekend van pas komen. Laat dus sleutelhangers bedrukken met je bedrijfslogo om weg te geven.
Boodschappentassen
Nog zo’n item dat niet zo spannend lijkt, maar wel uitstekend van pas komt: een stevige boodschappentas. Velen van ons gaan immers nog ‘gewoon’ naar de supermarkt om boodschappen te doen. Ook op andere plekken komt zo’n grote, stevige boodschappentas van pas. Ondertussen maakt de gebruiker ervan op een zeer openbare en goed zichtbare manier reclame voor jouw bedrijf, want jij laat natuurlijk jouw logo er groot op aanbrengen.
Paraplu’s
Ben je bereid een beetje meer uit te geven, dan kun je ook overwegen om te investeren in paraplu’s met je bedrijfslogo erop. Een goede paraplu komt altijd van pas en verdwijnt dus zeker niet de prullenbak is. Als iemand hem niet nodig heeft, schenkt hij of zij hem wel aan een ander. Op het moment dat het regent, willen mensen vooral droog blijven en kan het niemand wat schelen wat er op de paraplu die daarvoor zorgt staat. Ondertussen maken ze reclame voor je bedrijf. Een win-winsituatie dus!
Niet alle goedkope artikelen die je kunt laten bedrukken zijn even nuttig voor de ontvanger. Sleutelkoorden worden door niet zo veel mensen gebruikt, om maar een voorbeeld te nemen. Kies voor items die van pas komen in het dagelijks leven en je zult zien dat je marketingstrategie zijn doel bereikt!