kantoor-weer-op-orde-tipify

Je kantoor weer op orde maken na de vakantie: 4 tips!

De vakantieperiode zit er bijna op dus is het weer tijd voor de meeste mensen om aan de slag te gaan bij hun baan. Dit is meteen een goed moment om je kantoor weer helemaal op orde te maken zo kort na de vakantie. Een goed opgeruimd kantoor zal bijdragen aan betere werkprestaties omdat er minder afleiding is en je zal je niet meer storen aan eventuele rommel die er eerst wel was. Met deze 5 tips heb je jouw kantoor binnen no-time weer strak en kun je optimaal presteren!

#1. Werkdruk opbouwen

Wanneer je de eerste dag na de vakantie weer terugkomt op je kantoor dan is het vaak nog wel even wennen. Het opstarten na een lange tijd van afwezigheid kan in sommige gevallen dus best lastig zijn. Het is vooral belangrijk om de eerste dag dat je weer aan het werk bent niet hard van stapel te lopen. Kies er daarom voor om rustig op te starten en niet direct volledig in de fulltime werk modus te gaan. Dit kan veel stress opleveren en dat wil je vermijden. Het is daarom beter om ook even wat tijd te besteden aan het opruimen van je kantoor en werkplek.  Je kunt er ook voor kiezen om direct te beginnen met een grote schoonmaak.


#2. Grote schoonmaak

Als je enige tijd niet op kantoor bent geweest en er is een lange periode niet goed schoongemaakt, dan kun je het beste vlak na de vakantie beginnen met een grote schoonmaak. Het zal ongetwijfeld flink stoffig zijn op je kantoor en bij de werkplekken van je collega’s of personeel. Zorg ervoor dat je kantoor zo snel mogelijk weer brandschoon is zodat iedereen na de vakantie weer direct met een fris gevoel aan de slag kan gaan op hun werkplek.


#3. Stel een planning op

Ben je werkzaam op een kantoor met meerdere mensen? Dan is het verstandig om een planning op te zetten zodat iedereen wat taken krijgt toebedeeld. Op deze manier heeft iedereen wat te doen qua schoonmaken en hoef je niet zelf op te draaien voor al deze werkzaamheden. 

frisse-start-kantoor-tipify

Lees ook: 3 tips om meer discipline te krijgen!


#4. Kantoorinrichting

Heb je ooit wel eens gedacht aan een nieuwe kantoorinrichting? Wellicht is het zo vlak na de vakantie een goed idee om wat nieuwe kantoormeubelen te bestellen zodat je de inrichting iets kunt aanpassen. Door eens in de zoveel tijd je kantoorinrichting te veranderen kun je jouw kantoor een nieuwe uitstraling geven. Kies bijvoorbeeld voor een nieuwe voorraadkast om al jouw spullen in op te ruimen en schaf ook direct wat nieuwe meubels aan. Dit zal de uitstraling van je kantoor goed doen en dit kan ook bijdragen aan verbeterde werkprestaties! 

Wanneer moet jij weer beginnen met werken? Laat het ons weten in de reacties hieronder!

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.

Ook interessant
7 eenvoudige tips voor een betere wifi-verbinding

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Lees privacyverklaring

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten