lokaal-reclame-maken-tipify

Reclame maken in je omgeving: 5 handige tips!


Marketing speelt zich anno 2020 voor een groot deel af op het web. Toch is ook offline marketing vandaag de dag minstens zo belangrijk. Dit mag beslist niet in je marketingstrategie ontbreken. Met name wanneer je een onderneming hebt met voornamelijk klanten uit de omgeving, is het belangrijk om reclame te maken in de buurt. Maar hoe pak je dit aan? Wij hebben een aantal tips op een rijtje gezet!

Offline reclame maken

Offline reclame mag dus zeker niet onderschat worden, zeker niet voor de lokale ondernemer. Als jij bijvoorbeeld een fysieke winkel hebt of bijvoorbeeld een pizzeria dan wil je natuurlijk mensen in de omgeving bereiken. Wanneer je online reclame maakt en mensen bereikt die aan de andere kant van het land wonen, dan heeft dat weinig zin natuurlijk. Kortom, lokaal reclame maken, dat is wat je wilt. Wij hebben 5 tips op een rijtje gezet!

#1 Bouwborden

Bouwborden, je hebt ze vast weleens zien staan. Langs de weg, voor een bouwproject of aan een huis wat verbouwd wordt. Wanneer je weinig tijd hebt, maar veel mensen wilt bereiken, dan zijn bouwborden de ideale oplossing. Je hoeft ze alleen te laten plaatsen en de borden doen de rest. Op deze manier bereik je veel mensen en dat is natuurlijk nooit verkeerd. Deze optie kan wel best prijzig zijn, maar dit is het in de meeste gevallen dubbel en dwars waard.

#2. Flyers verspreiden

Een andere effectieve manier om potentiële klanten in de omgeving te bereiken is het uitdelen van flyers. Dit is vooral handig wanneer je een restaurant hebt. Zo heeft de ontvanger altijd je telefoonnummer bij de hand wanneer diegene iets wilt bestellen of wilt reserveren. Dit is tevens een relatief goedkope manier van offline marketing. Zo is het laten drukken van flyers redelijk goedkoop en er zijn vast wel een paar jongeren in de buurt die ze rond willen brengen.

#3. Sponsor een sportclub

Vergelijkbaar met de bouwborden, zijn reclameborden bij sportclubs. Je kent ze wel, langs de zijlijn bij een voetbalveld, of bijvoorbeeld op groen doek naast een tennisbaan. Wanneer je doelgroep sportief is, is deze manier van offline marketing uiterst effectief. Bovendien steun je hiermee de sportvereniging, wat natuurlijk ook niet verkeerd is!

#4 Freebies

Wij Nederlanders houden nu eenmaal van gratis dingen. Een goede manier om lokaal naam te maken is het uitdelen van zogeheten freebies. Denk bijvoorbeeld aan pennen met je bedrijfslogo erop, of bijvoorbeeld hapjes (als je een restaurant hebt). Deze freebies kun je weer uitdelen in combinatie met de flyers van tip 2!

#5. Wees uniek

Als laatste tip: wees uniek! Voor elke vorm van offline marketing geldt dat het belangrijk is om op te vallen. Je wilt dat mensen jouw reclame onthouden. Een goede manier om dit te bereiken is door een vleugje humor toe te voegen.

Wat is jouw favoriete manier om lokaal mensen te bereiken? Welke reclame gebruik jij? Laat het ons weten in de reacties hieronder!

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Lees privacyverklaring

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten