reclame-maken-bedrijf-tipify

Reclame maken voor je bedrijf: 5 tips

Je naamsbekendheid vergroten is een van de belangrijkste factoren voor het groeien van je bedrijf. Als je bij meer mensen bekend bent, levert dat over het algemeen meer klanten op. Die naamsbekendheid kun je natuurlijk vergrote door altijd kwaliteit te leveren, maar ook door reclame te maken. Reclame maken kan echter behoorlijk duur uitvallen. Niet elk bedrijf heeft hier de financiële mogelijkheden voor. Gelukkig zijn er genoeg manieren om goedkoop reclame te maken. Wij zetten een aantal bruikbare tips voor je op een rij. 

Posters ophangen

Een van de meest bekende en meest eenvoudige manieren van reclame maken, is natuurlijk het ophangen van posters. Om de naamsbekendheid bij jou in de buurt te vergroten kun je her en der posters ophangen. Een poster drukken en vormgeven naar eigen voorkeur kan tegenwoordig eenvoudig online. Neem hiervoor zeker eens een kijkje op de website PeterPrint. Bij hen kun je namelijk terecht voor alle soorten drukwerk. Niet alleen posters, maar ook ansichtkaarten, flyers, folders en brochures kun je in alle soorten en maten laten drukken. 

SEO

SEO staat voor Search Engine Optimization en is een online strategie om je vindbaarheid te vergroten op zoekmachines als Google. Er zijn namelijk bepaalde trucjes die je kunt toepassen, waardoor jouw website hoger in de zoekresultaten terecht komt als mensen zoeken op een bepaald woord. Gebruik de zoekwoordplanner van Google Ads om uit te vinden welke zoekresultaten relevant zijn voor jouw bedrijf. Het is belangrijk om zoekresultaten die relevant zijn voor jouw bedrijf te clusteren en op basis daarvan webpagina’s aan te maken.

Linkbuilding

Een ander belangrijk onderdeel van SEO is linkbuilding. Inkomende en uitgaande links van en naar jouw website zijn namelijk van groot belang voor de positie van jouw bedrijf in de zoekresultaten van een zoekmachine. Links van en naar toonaangevende website binnen jouw branche leggen erg veel gewicht in de schaal. Probeer dus eens zo’n toonaangevend bedrijf te benaderen om een blog voor ze te schrijven. In deze blog kun je dan verwijzen naar je eigen website. 

Weggevers

Iedereen houdt van gratis spullen. Daarom kan het handig zijn om als bedrijf een weggever te bedenken. Dit kun je bijvoorbeeld doen in de vorm van een waardebon, workshop of een product. Door mensen met veel bereik op sociale media in te zetten voor jouw weggevertje, bereik je een groot publiek en vergroot je dus je naamsbekendheid. Verzin een mooie prijs en laat mensen daar kans op maken als ze een post, waarin jouw bedrijf genoemd wordt, delen en liken. Het enige wat jij dan nog hoeft te doen, is het uitkiezen van een winnaar. 

Bedrijfspagina op Google

Het grote voordeel van een bedrijfspagina op Google is dat deze nog altijd gratis is. Maak er dus snel een aan, aangezien je daardoor je concurrentie een stap voor kunt zijn. Stel dat je een fietsenmaker in Arnhem bent. Mensen uit Arnhem die een fietsenmaker nodig hebben, zoeken op Google naar “Fietsenmaker Arnhem”. Als jij een Google bedrijfspagina hebt die goed op orde is, zal die als een van de eerste worden weergegeven. Binnen een klik komen mensen dan terecht op de website van jouw bedrijf.

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.

Ook interessant
tips-om-middagdip-te-voorkomen
6 handige tips om een middagdip te voorkomen!

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Lees privacyverklaring

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten