Iedereen die wel eens een pilletje heeft genomen kent het begrip: de dinsdagdip. Maar wat is die welbekende dinsdagdip eigenlijk precies? En wat kun je doen om de dinsdagdip minder heftig te laten zijn?

De dinsdagdip

De dinsdagdip is een somber gevoel dat wordt veroorzaakt door gebrek aan serotonine in je lichaam. XTC zorgt voor een verhoogde vrijgave van serotonine waardoor je tijdens de high een zeer prettig gevoel kunt krijgen. De voorraad serotonine wordt door het gebruik van de XTC echter uitgeput waardoor je de dag of dagen erna een leeg en neerslachtig gevoel kunt krijgen. De dinsdagdip wordt behalve door gebrek aan serotonine ook wel verklaard door de overgang van een feeststemming naar het normale (werkende) leven. Hoe het ook wordt veroorzaakt: een dinsdagdip is geen prettig gevoel, gelukkig helpen deze tips je de dinsdagdip te verminderen.

tips-tegen-dinsdagdip-2

Lees ook: 5 anti-katertips die echt werken!


Tips tegen de dinsdagdip

  • Een belangrijke tip is om je XTC-pil te laten testen voor gebruik. Zo weet je zeker dat je geen vervuilde drugs gebruikt.
  • Combineer gebruik van XTC niet met alcohol of andere drugs. Een combinatie van verschillende drugs maakt de dinsdagdip een stuk heftiger. Ook een combinatie van XTX met medicijnen die het serotonine systeem beïnvloeden wordt sterk afgeraden.
  • Zorg dat je goed uitgerust begint aan je XTC-trip. Zorg voor voldoende slaap en een goede stemming wanneer je aan de drugs gaat. Wanneer je niet fit of vrolijk aan de trip begint, zal de dinsdagdip alleen maar harder aankomen.
  • Weet wat je te wachten staat: zorg dat je goed weet met wie je de drugs gaat gebruiken en wat voor muziek je bijvoorbeeld op het feest kunt verwachten. Zo kom je niet voor ongewenste verassingen te staan.
  • Na het gebruik van XTC is het van belang om goed uit te rusten. Je lichaam en geest zijn uitgeput en hebben voldoende rust nodig om weer op krachten te komen.
  • Zorg voor goede voeding voor en na het gebruik van XTC. De dag na gebruik is het verstandig om veel antioxidanten en vitamine C binnen te krijgen. De antioxidanten en vitamine C zullen zorgen voor bescherming van de organen en weefsels tegen gifstoffen. Antioxidanten kun je vinden in groene thee en groentes zoals broccoli en selderij. Vitamine C vindt je veel terug in fruitsoorten als kiwi, sinaasappel en frambozen. Goed en gezond eten helpt om de dinsdagdip te verminderen.
  • Bereid je voor op de dinsdagdip. Net als het euforische gevoel is de dinsdagdip een onderdeel van XTC-gebruik bij de meeste mensen. Als je weet dat het erbij hoort en het vanzelf weer overgaat is het makkelijker om de dinsdagdip door te komen.

tips-tegen-dinsdagdip-3

Heb jij weleens last van een dinsdagdip? We horen graag je ervaringen!