Het grote voordeel van met je bedrijf op Facebook zitten is dat je gemakkelijk er gemakkelijk veel mensen kunt bereiken van jouw doelgroep. Als er veel mensen je Facebook-pagina bezoeken, is de kans dus groot dat je meer klanten binnenhaalt voor je bedrijf. Waarom zou je het dus niet doen? Zeker als beginnend bedrijf kan het ervoor zorgen dat je relatief snel groeit. Het helpt je in ieder geval een soort kickstart te geven. Wel is het belangrijk Facebook zo optimaal mogelijk in te zetten voor je bedrijf, zodat je er maximaal van kunt profiteren. We zetten een aantal tips voor je op een rij.
#1 Wees interactief met bezoekers van je pagina
Ga het gesprek aan met bezoekers van jouw Facebook-pagina. Dat betekent dat je, wanneer je een vraag krijgt, deze zo snel mogelijk moet proberen te beantwoorden. Maar ook bij een negatieve reactie is het belangrijk om het gesprek aan te gaan met die ontevreden bezoeker van je Facebook-pagina. Niet reageren op vragen en opmerkingen is sowieso niet handig. Het is altijd belangrijk om interactief te zijn met (mogelijke) klanten.
#2 Plaats relevante content
Logischerwijs is het niet de bedoeling om allerlei onzin op de Facebook-pagina van jouw bedrijf te plaatsen. Dit zorgt alleen maar voor ergernissen bij mensen die de pagina bezoeken. Wel is het natuurlijk slim om relevante video’s te plaatsen. Als er bijvoorbeeld opnames zijn gemaakt van jou op een beurs of een belangrijke presentatie, is het natuurlijk slim om deze video op je pagina te plaatsen. Daarnaast is het wel belangrijk om regelmatig iets te plaatsen. Anders hebben bezoekers wellicht het idee dat het bedrijf niet meer bestaat of dat het niet actief meer is op Facebook. Post daarom regelmatig iets, maar overdrijf niet in het aantal posts.
#3 Adverteren op Facebook
De meeste mensen bereik je natuurlijk als je gaat adverteren op Facebook. Bovendien is het grote voordeel van Facebook dat je heel gericht kunt adverteren. Als pizzeria in Leeuwarden heb je er natuurlijk niets aan als je mensen bereikt in Maastricht. Gelukkig kun je gemakkelijk gericht adverteren. Bovendien hoeft adverteren niet duur te zijn op Facebook, aangezien je zelf kunt bepalen hoe vaak de Facebook-pagina van jouw bedrijf moet worden geadverteerd. Hoe vaker je dit wil, hoe duurder het wordt natuurlijk. Mocht je geen zin hebben om van alles uit te zoeken wat betreft adverteren op Facebook, dan kun je Facebook advertenties uitbesteden aan een gespecialiseerd bedrijf.
Gebruik jij Facebook voor je bedrijf? Zo ja, haal jij hier veel klanten vandaan? Laat het ons weten in de reacties hieronder!