online-marketing-tricks-tipify

Online marketing voor je bedrijf: 4 handige tips

Marketing is misschien wel de belangrijkste factor voor het slagen van je bedrijf. Zowel startende bedrijven als de gevestigde namen zijn voor opdrachten of orders gebaat bij een goede marketingstrategie. Aangezien een groot gedeelte van het zakelijke verkeer zich tegenwoordig online afspeelt, is online marketing steeds belangrijker aan het worden. Door de goede keuzes te maken, een duidelijke strategie te bepalen en gericht te werk gegaan, pluk je daar zowel op de korte als de lange termijn de vruchten van. Maar wat is dan precies een goede online marketingstrategie voor je bedrijf? Wij zetten een aantal werktips voor je op een rij.

SEO

Search Engine Optimization zal veel ondernemers bekend in de oren klinken. Dat is ook logisch, aangezien het een van de meest gebruikte online marketingstrategieën is. Deze marketingstrategie is zo populair vanwege het feit dat het heel doeltreffend is, terwijl het relatief weinig moeite en nauwelijks geld kost. SEO is het er voor zorgen dat jouw bedrijf hoger in de zoekresultaten komt van zoekmachines. Daar zijn namelijk bepaalde trucs voor. En hoe hoger jij in de zoekresultaten komt, hoe hoger het aantal klanten zal zijn. Daarvoor is het belangrijk dat je een beeld krijgt van welke zoekwoorden voor jouw website relevant zijn. Je kunt je dan specifiek richten op het stijgen in de ranking van zoekresultaten bij die relevante zoekwoorden. Linkbuilding speelt daarbij een belangrijke rol. Linkbuilding houdt in dat je er voor zorgt dat je zoveel mogelijk links naar relevante en toonaangevende websites op je eigen website plaatst. Tegelijkertijd is het belangrijk dat relevante en toonaangevende websites dan weer backlinks naar jouw website plaatsen. Zoekmachines laten links en backlinks zwaar meewegen als het gaat om de ranking van zoekresultaten. 

Google Ads

Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om gebruik te maken van Google AdWords (Google Ads). Dit is namelijk het advertentieprogramma van Google. Het voordeel van adverteren via Google Ads is dat je gericht kunt adverteren. Je kunt namelijk specifiek adverteren bij bepaalde zoekwoorden. Door te adverteren via Google Ads kom je bij de door jou gewenste zoekwoorden bovenaan in de resultaten. Dergelijke resultaten zijn te herkennen aan het woordje “advertentie”. Dit is natuurlijk een veel makkelijkere manier van het vergroten van de vindbaarheid van je bedrijf dan SEO, maar hier staat tegenover dat je er behoorlijk moet voor betalen. Google Ads hanteert een CPC-betaalsysteem, wat inhoudt dat je betaalt per klik. Het advertentieprogramma zit echter ingewikkelder in elkaar dan je denkt. Om er optimaal van te kunnen profiteren, kan het handig zijn om een Google Ads coach in te schakelen. Daarvoor kun je bijvoorbeeld terecht bij PPC Mastery.  

Sociale media

Een andere manier waarop bedrijven tegenwoordig een groter bereik proberen te krijgen, is door gebruik te maken van sociale media. Vaak door gebruik te maken van ‘influencers’ kun je met jouw product of dienst een groot publiek bereiken. Influencers zijn namelijk mensen met een grote following op sociale media. Je betaalt dan zo’n influencer om een product of dienst te promoten in de hoop dat dat nieuwe klanten oplevert.

Trouwe klanten belonen

Het is natuurlijk ook belangrijk om bestaande klanten te belonen. Online marketing draait niet alleen om nieuwe klanten binnenhalen, maar ook om het tevreden houden van bestaande klanten. Zorg er daarom voor dat je trouwe klanten af en toe beloont met een gratis product of persoonlijke kortingsvoucher. Tevreden klanten leveren immers een goede naam op.

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Lees privacyverklaring

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten