Een groot deel van ons leven speelt zich vandaag de dag digitaal af. Toch zijn er ook dingen in het dagelijks leven die we toch liever in het ‘echt’ voor ons hebben. Denk bijvoorbeeld aan het lezen van de krant en visitekaartjes. Als ondernemer is een visitekaartje essentieel. Deze kun je uitdelen op conferenties, maar ook wanneer je ergens op de koffie bent. Wat moet er nu precies op je visitekaartje staan? Wij hebben 3 tips op een rijtje gezet!

Tips voor een visitekaartje

Een visitekaartje laten drukken is eenvoudig. Zo kun je visitekaartjes drukken bij Reclameland.be, of een andere online drukkerij. Dit kost vaak niet veel geld en binnen een paar dagen liggen ze op de mat. Het ontwerpen van een visitekaartje, dat is het moeilijke gedeelte. Waar moet je allemaal op letten bij het ontwerpen van hét perfecte visitekaartje?

Lees ook: 4 tips om nooit meer dingen uit te stellen!

#1. ‘Keep it simple’

Wanneer je geen professioneel designer bent, maar toch je eigen visitekaartje wilt ontwerpen, dan maak je waarschijnlijk de volgende fout: het visitekaartje is te druk! Een visitekaartje waar te veel informatie opstaat is verre van perfect. Zorg dat het visitekaartjes een rustige uitstraling heeft en zet alleen de belangrijke informatie op het kaartje:

– Bedrijfslogo

– Website

– Contactgegevens


#2. Voeg je Social Media toe

Dat het een fysiek kaartje is hoeft niet te betekenen dat je geen onlinekanalen moet vermelden. In tegendeel, het is essentieel dat je je Social Media-kanalen op je kaartje vermeldt. In ieder geval Facebook. Ruim tien miljoen Nederlanders zijn actief op dit platform. Dat maakt Facebook essentieel voor je bedrijf. Kanalen als WhatsApp, Instagram en LinkedIn zijn overigens in veel branches ook erg handig.


#3. Vergeet de achterkant niet

Een visitekaartje heeft twee kanten, of tenminste daar kun je voor kiezen. Ons advies? Maak daar ook gebruik van. Het kost vaak iets meer, maar dan heb je ook wat. Maar wat zet je dan op de voorkant?  Je kunt hier bijvoorbeeld je bedrijfslogo neerzetten, met een beschrijving van je bedrijf eronder. Dit kan een simpele beschrijving zijn, maar ook een ‘motto’ bijvoorbeeld